Zanzi...BAR - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Ester Bunt - WaarBenJij.nu Zanzi...BAR - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Ester Bunt - WaarBenJij.nu

Zanzi...BAR

Door: Ester

Blijf op de hoogte en volg Ester

18 Augustus 2013 | Tanzania, Zanzibar

Ondertussen verblijf ik alweer een dikke drie maanden op dit eiland. En ik ben in deze drie maanden ook een heleboel ervaringen rijker. Niet alleen over hoe het leven is op Zanzibar, maar ook leer ik veel over mijzelf. Een interessante periode met zijn ups en downs.

Helaas heeft een onschuldige, liefaardige onbekende Zanzibariaan vorige week vrijdag mijn dierbare portemonnee op een sluwe manier weten te ontvreemden. Tja, het verhaal is dat ik dit pas zaterdag ochtend ontdekte aangezien ik mij aanzienlijk goed vermaakte in de bar. Dus nu een week verder zonder pinpas, visa, geld, rijbewijs, en de rest van de inhoud van de portemonnee. Nou is het probleem niet zozeer dat de portemonnee weg is maar vooral het geregel eromheen.
Het is volgens de ING onmogelijk mijn pas terug te krijgen zonder dat ik even een bezoekje breng aan NL, dus hebben we het nu anders geregeld, alhoewel er wel een klacht ligt bij de ING bank…. (zal hun een worst zijn). Nu mijn rijbewijs, want ook die kan ik niet terugkrijgen zonder dat ik nederland bezoek, dus probeer ik hier een lokaal rijbewijs te krijgen. Maar het probleem is dat ze me op mijn groene ogen moeten geloven dat ik daadwerkelijk in staat ben op te rijden en officieel een rijbewijs heb behaald.
Gelukkig is een klein beetje corruptie hier niet onbekend en ik hoop dat dit in mijn voordeel gaat werken en dat ik vanaf morgen weer in het bezit ben van een rijbewijs.
Jah,jah… aangezien hier op Zanzibar de laatste tijd nogal wat dingetjes gebeuren heb ik besloten om na mijn (ver)dwalen verhaal toch weer wat vaker de auto te nemen naar de stad. Puur uit veiligheidsoverwegingen.. Maar helaas kon een aardige zanzibariaan zich niet bedwingen en is ie er vandoor gegaan met mijn beiden zijspiegels.. dus nu rij ik rond in mijn rode racemonster zonder zijspiegels EN rijbewijs.. genoeg redenen om me aan te houden duss ik neem tegenwoordig de route waar de politie niet aanwezig is.

Ik vermaak me hier nog steeds goed hoor mensen… maar soms is het wel een beetje vermoeiend. Mijn ervaring in Nairobi is niets vergleken bij wat hier gebeurd.. Maar oke, ik voel me over het algemeen redelijk veilig.. afgelopen vrijdag liep ik van de bar naar huis waar mij een groep van 8 honden tegemoet kwamen, niet echt prettig aangezien straathonden toch een bepaalde agressie over zich hebben.. Maar ik ben stoïcijns doorgelopen met de gedachten in mijn hoofd dat ze geen blanken bijten (dat is me verteld.. ook weer veilig uit gekomen.. Dus misschien is het geluk toch een beetje bij me.

Gelukkig wordt mijn weekend afgesloten met een ander tpppunt!, Aangezien ik net de wasmachine open en mijn telefoon er ook netjes in zat. Hij ruikt nu wel lekker maar is wel behoorlijk dood..(gelukkig niet mijn NOTE!)

Dus nu tijd voor een biertje met vrienden en hopen dat volgende week het geluk met mij en bij mij is!

Liefs voor iedereen

  • 18 Augustus 2013 - 19:35

    Jacco:

    Nou nou, fijn die " aardige" Zazibarianen.... wel oetkiek'n he?

  • 19 Augustus 2013 - 00:08

    Marleen:

    Jeetje Esje, je bent ook wel echt een pechvogel of niet? Welke malloot steelt er nou zijspiegels van een auto? Kijk je wel uit? Rijden zonder zijspiegels lijkt me een hele andere tak van sport dan rijden in het bizar chaotische verkeer van Nairobi! Ben wel blij dat je vol goede moed gewoon verder gaat met je avontuur. Lijkt me leuk volgende keer een heel verhaal te lezen met alleen maar mooie momenten en top avonturen, in plaats van stomme pech gevallen! Geniet ervan meissie, en remember: what doesn't kill you makes you stronger! Dikke kus voor jou!!

  • 21 Augustus 2013 - 13:16

    Tabitha:

    Weer met verbazing je verslag gelezen...
    Tsjonge je moet er wel allemaal tegen kunnen zo keer op keer die absurde dingen die gebeuren...
    Ik hoop dat je verder niet al te veel pech hebt meid..pas goed op jezelf alsjeblieft!!

    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ester

Actief sinds 15 April 2013
Verslag gelezen: 514
Totaal aantal bezoekers 11724

Voorgaande reizen:

09 Mei 2013 - 09 Mei 2013

Werken op Zanzibar

Landen bezocht: