(ver)dwalen - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Ester Bunt - WaarBenJij.nu (ver)dwalen - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Ester Bunt - WaarBenJij.nu

(ver)dwalen

Door: Ester

Blijf op de hoogte en volg Ester

30 Juli 2013 | Tanzania, Zanzibar

Het is alweer een poosje geleden, maar tijd voor een update.

Een maand geleden ben ik verhuisd naar Stone Town en dit was een hele goede beslissing. Mijn focus is terug en met een hoop nieuwe energie kan ik weer veel meer aan.
(ver) dwalen,één/twee woorden die deze maand van toepassing was/waren op mijn leven en die waarschijnlijk nog wel een tijdje toepasselijk zullen blijven..

Afgelopen maand heb ik aardig wat lopen dwalen door de straatjes in Stone Town, met vanmiddag wel het toppunt. Ik ben namelijk tot de ontdekking gekomen dat als ik binnendoor weggetjes neem van mijn huis naar hartje Stone Town, ik maar ongeveer 5 minuten hoef te lopen. En dat terwijl ik de afgelopen maand elke keer de auto nam (5 minuten) om richting town te gaan.
Om tot de ontdekking te komen dat ik maar 5 minuten hoef te lopen, moest/moet ik ook heel vaak verdwalen, zoals vanmiddag, waar ik na 15 minuten lopen op 50 meter van mijn huis uitkwam.. Gelukkig kon ik er om lachen en heb ik uiteindelijk eieren voor mijn geld gekozen en dus maar de lange weg genomen naar de plek waar ik moest zijn. De terugweg wist ik wel te vinden in 5 minuten.

Gelukkig ben ik nog niet verdwaald met mijn rode toyota yaris, waarmee ik dagelijks naar mijn werk scheur. Alhowel ik wel een behoorlijk scheldende trut begin te worden achter het stuur omdat de driving skills van medeweg gebruikers hier helaas erg veel reden voor geven. Maar tot nu toe kom ik er met mijn (goede) driving skills onbeschadigd vanaf met mijn rode monster.

Het rode racemonster (is trouwens best traag) brengt mij overal heen, en dat geeft wat meer vrijheid om het eiland te ontdekken. Zo ben ik laatst met een vriendin richting het noorden gegaan (1,5 uur rijden) om een dag en een nacht door te brengen aan prachtige witte stranden.. om vervolgens de volgende dag een heerlijk boottocht te maken en te snorkelen tussen prachtige vissen en prachtig koraal bij een onbewoond eiland (alleen 1 luxe resort). Het ultieme Robinson gevoel. Hilarisch was de terugweg, aangezien we met ongeveer 25 man op de boot zaten (te veel) en het hoogwater werd kwamen we niet vooruit. De terugweg duurde duss errug lang, en nogal frustrerend waren de passeerende boten met zingende, wuifende en lachende toeristen die ervan genoten dat we lagen te dobberen, maar al met al was het een geweldige dag! Op het moment van vertrek richting huis, kreeg ik een telefoontje van thuis dat mijn kat was overreden, erg jammer want hij was erg geliefd in huize van de Bunt.
Op deze momenten ben je dan wel ver van huis, helemaal als Gert dan ook nog eens reden tot bezorgdheid geeft. Maar ook dit is redelijk te overbruggen met skype gesprekken..
Gelukkig ziet het er nu weer wat beter uit, en heb ik de mogelijkheid om veel contact te hebben met thuis en delen we veel. Zanzibar begint zich aan te passen aan mij, en ik aan Zanzibar. De taal gaat steeds beter (vandaag eerste vergadering gehouden in Swahili!) en ik geniet vaak van de heerlijke Spice Tea in het park in de avond.

Volgende week is het feest want dan is de Ramadan voorbij, en om eerlijk te zijn, ben ik daar wel aan toe. Dan wordt het leven weer normaal en kan ik weer water drinken en af en toe een sigaretje roken op straat. Ik zie dat jullie een prachtige zomer hebben en hoop dat iedereen ervan geniet!

Liefs en kus
Ester

  • 30 Juli 2013 - 19:24

    Maria:

    Hoi Ester,

    Fijn te horen dat het nu echt allemaal begint te wennen en ook beter gaat. Knap, dat je de taal al zo goed af gaat! Gebruik je uberhaupt nog wel Engels? Zou het nog nuttig zijn mensen in de toeristische sector (bij) te scholen in Engels?
    Wij hebben net het dorpsfeest ' Oosterend present ' achter de rug en zijn dus nu een beetje (beter) ingeburgerd!
    Het historisch spel was echt fantastisch, de gezamenlijke lunch door het hele dorp van 500personen in kledij van rond 1700 was ook een succes. Verder natuurlijk veel drankin onze eigen buurttent en een afsluitende barbecue met een heus geslacht lam.
    De bietencarpaccio heeft voor ons huis als recept gediend. Ik zal je ooit nog wel wat foto's laten zien.
    Heel veel liefs en groets van Anton en Maria


  • 30 Juli 2013 - 19:32

    Mik:

    Hoi Es,

    Leuk om je verslag te lezen en te voelen dat je je draai wel kan vinden. Ik wens je een leuk suikerfeest! In ieder geval weer een ( normaal) leven. Dikke kus

  • 31 Juli 2013 - 09:11

    Marleen:

    Esje!

    Een vergadering in het swahili?? WOUW! Ik kan me alleen nog habari gana en coke baridi herinneren, goed man! En ramadan, je doet toch niet mee neem ik aan? Of ben je al zo die hard geïntegreerd dat je gewoon bikkelhard niets naar binnen werkt overdag?

    Fijn dat je je draai aan het vinden bent, en fijn dat je lekker aan het genieten bent. Van mij mag je wel wat vaker een verslagje schrijven, ik ben reuze benieuwd en vind het supercool om je avonturen te lezen!

    Dikke kus lieverd

  • 31 Juli 2013 - 12:52

    Tabitha:

    He lieve Es,

    Wauw wat pas jij je al goed aan daar! Vergadering al in een vreemde taal!!! Super goed.
    Hoe gaat het werken zelf daar zo? Ben wel benieuwd naar het bedrijfje en hoe dat allemaal loopt inmiddels.
    Kan me zo voorstellen dat je af en toe ontzettend heimwee hebt..gelukkig is er inderdaad skype!

    Hier inderdaad eens een goeie zomer..af en toe te warm..flatje was laatst 30 graden (ja dat vind jij fijn, weet ik ).. en de nieuwe bewoner van jouw flat had een tijdje terug je achtertuin bijna afgefikt doordat de BBQ niet helemaal goed ging..brandweer door het huis heen..haha chaos..

    Vind het leuk om je verslagen te lezen..ben benieuwd naar de volgende!!

    Dikke kus!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ester

Actief sinds 15 April 2013
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 11725

Voorgaande reizen:

09 Mei 2013 - 09 Mei 2013

Werken op Zanzibar

Landen bezocht: