Vragen - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Ester Bunt - WaarBenJij.nu Vragen - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Ester Bunt - WaarBenJij.nu

Vragen

Blijf op de hoogte en volg Ester

01 Oktober 2013 | Tanzania, Zanzibar


Vragen, die stel ik steeds minder. Na 5 maanden weet ik aardig mijn weg te vinden en ben ik dus niet meer afhankelijk van anderen. Dit betekend veel minder wachten, minder frustratie en ook een klein beetje trots.
De business gaat goed, ik zie veel vooruitgang en tegenwoordig moet ik meer vragen beantwoorden dan ze zelf stellen. Ik voel me als een vis in het water in Zanzibar en alhoewel ik omringt ben door water en vis heeft dit toch een aanzienlijke tijd geduurd.

Dit heeft veel te maken met de cultuur en de mentaliteit van veel mensen. Schijnbaar is het wonen op Zanzibar een excuus voor vele blanken om het PolePole (langzaam) volledig te implementeren in hun levensstijl. Nou implementeer ik PolePole ook, dit is gewoonweg noodzakelijk om niet de hele dag als een gefrustreerde gek rond te lopen maar alles met mate. Ook het drankgebruik, met mate… maar om je frustratie af en toe een plekje te geven is een heerlijke cocktail/biertje aan zee toch een fijne manier om even te relaxen…

Vragen, omtrent veiligheid… die stel ik mijzelf ook vaak. Aangezien er in de laatste 2 maanden 2 zuuraanvallen zijn geweest, ben ik toch wel iets voorzichtiger. Alhoewel ik me niet ga laten leiden door angst. Het nieuws van de aanslag in Kenia is natuurlijk niemand ontgaan, maar ook deze aanslag geeft de nodige onrust op Zanzibar.. En weer die vragen, waarom bepaalde moslims er deze gedachten op na houden en EXTRA BELANGRIJK, verzekeren mijn buren mij dat ze dit niet begrijpen. De religie hoort op geen enkele manier op deze manier te worden gepromoot.
Het maakt mij nieuwsgierig naar de Koran, en het lijkt mij dan ook een uitgelezen mogelijkheid om me daar hier iets meer in te verdiepen.

Op dit moment is er weer een vraag, deze zou ik graag willen stellen aan de overheid en dat is waarom de stroom steeds uitvalt en waarom dit altijd in de avond moet gebeuren wanneer het donker is. Het bewust afsluiten van elektriciteit is misschien wat onlogisch (ze doen het toch echt) maar helemaal als ze ervoor kiezen dit op dit soort tijden te doen. Dus nu is de volgende vraag wanneer het terug komt en hoe lang mijn laptop het volhoudt. Dus vandaar dat ik nu het zekere voor het onzekere neem en mijn verhaal upload..

Wachtend op een volgende vraag en een teken van leven uit Zanzibar.

Liefs voor allen

  • 02 Oktober 2013 - 08:02

    Marleen:

    Hey Esje!!

    Ik heb een vraag voor jou: wanneer ga je eens leuke foto's uploaden? Die van je zus zagen er heerlijk uit! Laat ons simpele zielen in Nederland eens lekker meegenieten van al het moois dat Zanzibar te bieden heeft :p

    Bizar van Kenia he? Ik vond het wel heftig om te zien. Zeker omdat Satpal dan in één keer in het nieuws is (wat een held!!) en omdat wij daar toch vaak rondgehuppeld hebben om heerlijke ijsjes te kopen en veel te dure winkels te bekijken (kijken kijken niet kopen).

    Dat je al vijf maanden daar zit joh, de tijd vliegt voorbij! Is het nog steeds zo dat je een jaartje blijft, of zit je kans dat je langer blijft er al in?

    Hier zijn we aan de herfst aan het beginnen, heerlijk helder koud weer met een zonnetje en strakblauwe lucht. Op dit moment heb ik m'n tante uit Australië over dus ben ik de toerist in Amsterdam aan het uithangen. Vandaag lekker naar het rijksmuseum, ik ben benieuwd. Nog niet gezien sinds de verbouwing. Oh en ik heb een baan gevonden!! Volgende week begin ik als junior marketing intelligence analist bij Aegon, hoe kikke klinkt dat?

    Nou lieverd, geniet er van! ik ben blij dat je je draai hebt gevonden!

    Dikke kus

  • 09 Oktober 2013 - 12:48

    Elsa:

    Hoi Ester!

    ik dacht dat ik al een keer op je blog gereageerd had, maar ik zie mijn reactie nergens terug. Ook ik krijg vragen: wat is je mailadres? Kennelijk heb je die nog steeds niet, dus bij dezen. Kun je mij ook iets vragen als je wilt. ;-)

    Zanzibar klinkt in je verhalen inderdaad wel wat gevaarlijker dan Nairobi. Pas je goed op jezelf? En heb je inmiddels weer een nieuw rijbewijs en nieuwe zijspiegels?

    Groetjes,
    Elsa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ester

Actief sinds 15 April 2013
Verslag gelezen: 470
Totaal aantal bezoekers 11723

Voorgaande reizen:

09 Mei 2013 - 09 Mei 2013

Werken op Zanzibar

Landen bezocht: