enkele reis Nederland - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Ester Bunt - WaarBenJij.nu enkele reis Nederland - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Ester Bunt - WaarBenJij.nu

enkele reis Nederland

Blijf op de hoogte en volg Ester

20 Januari 2014 | Tanzania, Zanzibar

Een ziekhuis bed, 6 graden en een kamer voor mij alleen... Jullie lezen het goed. Ik ben zaterdagavond met spoed naar Nederland gevlogen..

Afeglopen vrijdag beëindigde ik om kwart voor 5 een mijn skype vergadering, die ik fit begon.. Maar al snel naar het gesprek voelde ik me niet helemaal lekker anderhalf uur later lag ik in 33 graden rillend onder de dekens met 40 graden koorts...Foute boel dacht ik..

Toch maar naar huis gebeld en verteld dat de blaasontsteking weer had toegslagen en dat ik me hondsberoerd voelde... Mijn vriend gebeld om te vragen om bij me te blijven aangezien de nacht alleen doorkomen mij niet zo verstandig leek. Het werd er helaas niet beter op..

Lastig in het hele verhaal is dat er vanaf 8 uur geen medische hulp voor handen is dus dat je aan je lot bent overgeleverd.. In de hoop dat ik in de avond met wat extra antibiotica weer een beetje zou opknappen.. Helaas was het zaterdag niet beter en besloot ik om elf dat ik het land moest verlaten. Na heel wat geregel (wat ik zelf niet hoefde/kon doen) was het tocket geboekt naar NL en zo kwam ik zondag ochtend om half 8 aan op schiphol.. 2 uur later lag ik in het ziekenhuis en daar werd als snel duidelijk dat ik geen dag langer had moeten wachten. Mijn nier was het aan het opgeven.. Met een functie van 13% (ben getransplanteerd op 9%) moest ik erg blij wezen in NL te zijn gearriveerd.

De schrik zat er aardig in, gelukkig vandaag, heeft die zich herstelt naar 23%.. en dat zal vast nog omhoog gaan.. Ze zijn er inmiddels wel deels achter wat de oorzaak is. Een bacterie genaamd de klebsiella pneumoniae heeft zich in mijn blaas genesteld en voelt zich daar heerlijk thuis... Geen gewone bacterie helaas en de vraag is of ik er vanaf kan komen. Een zogenaamde SUPERbacterie die resistent is voor vele antibiotica.

Ik voel me goed, ben blij dat ik terug ben.. de komende 10 dagen lig ik hier zowieso nog.. Hopende dit beestje toch te kunnen verslaan. Ik hou de moet erin, maar het is niet altijd even makkelijk.

Had ik niet in Afrika moeten gaan wonen? Gelukkig antwoord mijn arts dat dit net zo goed in NL had kunnen gebeuren. Het is gewoon een uiterst ongelukkige situatie.. maar eentje die ik hopelijk weer ga verslaan!

Liefs en Kus voor iedereen

Those who say 'it cannot be done' should not interrupt the person doing it.




  • 20 Januari 2014 - 15:53

    Riky:

    dag meisje.
    Ik wist het natuurlijk al. Blij dat je er bent.
    Blij dt het wat beter gaat dan gisteren.
    Zie je gauw.
    liefs


  • 20 Januari 2014 - 16:28

    Ria:

    Hallo ester,
    Wat een geluk dat je zo snel gehandeld hebt. En nu in goede handen in het ziekenhuis. Ik hoop dat je met de juiste medicijnen er weer bovenop komt. Lig je in enschede? Ik zal je een dezer dagen bellen!!
    Groet en kop op!!
    Groetjes,, ria

  • 20 Januari 2014 - 16:42

    Marleen:

    Hey Esje,

    Jeetje zeg, wat een gedoe en wat een pech! Blijf je nog even in Nl? Dan kom ik je binnenkort wel eens eventjes opzoeken!

    Even iets heel anders, heb ik een blog gemist? Een vriendje? Wie wat waar vertel!

    x

  • 20 Januari 2014 - 17:10

    Jacco:

    Ha Ester, wat een gedoe zeg! Kan het nou niet even gewoon? Heel veel beterschap!!

  • 20 Januari 2014 - 18:49

    Nelleke:

    Ach Ester, wat een schrik en ik hoop voor je dat het nu goed gaat komen, Heel veel liefs en sterkte!

  • 20 Januari 2014 - 19:50

    Henk:

    Dat is effen schrikken. Blij toe dat je verstandig was om terug te komen en dat het weer wat beter met je gaat. Hopen op een spoedig herstel. Heel veel beterschap.




  • 20 Januari 2014 - 19:54

    Marloes L:

    Ester, heel erg veel beterschap. Echt schrikken

  • 20 Januari 2014 - 19:55

    Mannesse:

    Hoi Esther, das schrikken. Fijn dat het weer iets beter gaat. Beterschap, als jij er vertrouwen in hebt heb ik het ook. Liefs, Mannesse

  • 20 Januari 2014 - 21:12

    Lieke:

    Jeetje Esther... Schrikken weer! Gelukkig ben je een bikkel, zet m op! Xx

  • 21 Januari 2014 - 07:48

    Els:

    zo dat is schrikken! Beterschap, zet m op! Liefs van ons uit Ngecha xxx

  • 21 Januari 2014 - 12:07

    Elisabeth Dijkema:

    Lieve Esther,
    Fijn om te weten dat je in goede handen bent, maar wat erg voor je. Gelukkig gaat het ietsje beter, maar die bacterie moet er aan.... Ik steek een kaarsje voor je op....
    Beterschap en liefs van ons!

  • 21 Januari 2014 - 21:02

    Ellen:

    He Ester,
    Wat een verhaal zeg! Kwam het toevallig al googelend tegen.
    Wil je heel veel sterkte toewensen en hoop dat je je snel beter voelt!

    Groetjes Ellen (Kwagala)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ester

Actief sinds 15 April 2013
Verslag gelezen: 643
Totaal aantal bezoekers 11713

Voorgaande reizen:

09 Mei 2013 - 09 Mei 2013

Werken op Zanzibar

Landen bezocht: