homeless - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Ester Bunt - WaarBenJij.nu homeless - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Ester Bunt - WaarBenJij.nu

homeless

Blijf op de hoogte en volg Ester

29 Juni 2013 | Tanzania, Zanzibar

What is in this wine, The more I drink of it the more I wonder why…..

Als je in je eentje naar het buitenland gaat, kan je verwachten dat niet alles rozengeur en wodkalime is.

Misschien dat dat in mijn vorige blog ook wel tussen de regels door te lezen was. En om het plaatje niet mooier te maken dan het is, ben ik een aardige klager geworden de afgelopen weken.
Nou moet ik zeggen, dat er ook genoeg stof tot klagen was. De laatste paar weken voel ik me namelijk aardig homeless, nee niet te verwarren met home sick. Niet mijn eigen plekje hebben gaat me niet in de koude kleren zitten en dus ben ik ongeveer een maand geleden aan mijn huizenjacht begonnen.
Met het sbs6 programma in mijn achterhoofd, dacht ik ongeveer 3 huizen te gaan bekijken en dan de mooiste van de 3 te kiezen. Nee alle gekheid, ik weet ook wel dat ik in Afrika zit en dat dit makkelijk is, maar alle pakweg 13 huizen die ik heb gezien voldeden niet aan mijn wensen.
Ik heb villa’s voorbij zien komen met 6 slaapkamers, appartementen van 800 dollar met prachtig zwembad en alle luxe die je je maar kan bedenken maar ook appartementen van 800 dollar waar je zeker van wist dat je in 1 van de kamers een klein boefje kan verwachten.
Maar nu dan, is het als het goed is morgen zo ver en verhuis ik naar Stone Town naar mijn eigen twee kamer appartement. Op loopafstand van het centrum en van het strand. Een nieuwe stap in mijn leven op Zanzibar en ik ben er klaar voor.
Daarbij komt dat als alles goed gaat, ik over een paar een prachtige rode toyota vitz (Europa = yaris) in mijn bezit heb en ik dus niet meer afhankelijk ben van dalladallas (publiek transport) waar gemiddeld zo’n 18 mensen in een busje worden gepropt.

Ik hoop dus nu ook het project auto en huis te hebben afgesloten en ook een beetje mijn leven hier te gaan kunnen opbouwen. De weekenden kunnen dan gaan bestaan uit een feestje, strand, lekker eten, filmpje kijken (op mijn tv) en vrienden ontmoeten.
Dus de klager wil ik achter me laten en de zin

What is in this wine, The more I drink of it the more I wonder why…..

zal gebruikt worden om geweldige, onvergetelijke (nachtelijke) i wonder why gesprekken te hebben!

Liefs en kus voor iedereen


  • 29 Juni 2013 - 21:49

    Marleen:

    Esje!!

    Jeetje wat fijn dat je nu je eigen stekkie hebt! En een eigen auto, al kan ik me niet voorstellen dat het net zo'n tijger is als ons Keniaanse toyotaatje. Maar lekker, want je kan natuurlijk niet homeless daar zitten, je moet non stop 300% dag en nacht genieten van je briljante avontuur. Is het werken ook nog leuk? En heb je al leuke vrienden ontmoet? Ik wil meer van je lezen, dus zorg ervoor dat je af en toe een avondje vrij neemt van alle sociale activiteiten om je zielige vriendjes en vriendinnetjes die hier in dit stomme land waar nog steeds de zomer niet is gekomen en die allemaal hun normale, lang niet zo'n interessant leven aan het leven zijn op de hoogte te stellen van je bijzondere avontuur ok?

    Dikke kus voor jou lieverd!

  • 29 Juni 2013 - 22:54

    Tabitha:

    Hej lieve Es,

    Wennen kost altijd enorm veel tijd en energie.
    Klagen mag dus best zo af en toe. Het is ook niet niks.
    Erg fijn dat je nu je eigen plek hebt, is weer een stap verder.

    Veel succes met alles en ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen.
    Dikke kus

  • 17 Februari 2014 - 12:08

    Jona:

    Hoi Esther,

    Al een tijdje denk ik na om op Zanzibar te gaan werken voor een aantal maanden. Ik vraag me af waar jij gewerkt heb en of je misschien tips of adviezen kan geven over Zanzibar.

    Groetjes Jona

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ester

Actief sinds 15 April 2013
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 11730

Voorgaande reizen:

09 Mei 2013 - 09 Mei 2013

Werken op Zanzibar

Landen bezocht: